,,Obrazki” - Christian Stöhr, Daniela Stöhr, ilustracje: Dominik Mayer, Daniela Stöhr, Christian Stöhr

 

Może to dziwne, ale w tej grze strasznie podoba mi się napis na pudełku. Został on skonstruowany za pomocą elementów gry, co jest bardzo ciekawe i z czymś takim jeszcze się nie spotkałam. Dzięki temu już na pierwszy rzut oka można dostrzec, jaki charakter będzie miała ta gra. Po samym otworzeniu pudełka pozytywne emocje w moim przypadku okazały się jeszcze mocniejsze, ponieważ jestem osobą, która uwielbia spójność.

Liczba graczy: 3-5 osób

Wiek: 8+

Czas gry: ok. 30 minut

Elementy gry:

- 91 dwustronnych kart ze zdjęciami,

- 19 kart z symbolami,

- 56 żetonów,

- ramka na obrazek,

- 4 znaczniki orientacji obrazków,

- 24 kolorowe kostki,

- 4 patyki i 4 kamienie,

- 2 sznurówki,

- 6 klocków,

- materiałowy woreczek,

- notes,

- instrukcja.

Cała gra zapakowana jest w spore pudełko, które zostało wykonane z dobrej jakości materiału. Z pewnością nie będzie się ono szybko niszczyć i rozwalać, a tu już jedna z wielu innych zalet.

Cieszę się, że w rozgrywce może brać aż pięć osób, ale jednocześnie żałuję, że minimalna liczba graczy, to 3. Sama najczęściej praktykuję grę w dwójkę i takie produkty staram się wybierać. Oczywiście udało mi się zaangażować trzecią osobę, która pozwoliła mi przetestować tę grę zanim wzięłam się za jej ocenę.

Ze zrozumieniem zasad nie miałam najmniejszego problemu, a sama musiałam wszystko rozgryźć i jeszcze wytłumaczyć reszcie. Oczywiście nie jest to wybitnie trudna gra, ponieważ jej zasady muszą być odpowiednie dla ośmioletniej osoby, której również jest ona dedykowana. Jednak zawsze mam jakieś problemy z instrukcjami i jednak wolę, gdy są kolorowe, treściwe i najlepiej z przykładami oraz schematami. Ta właśnie w ten sposób została skonstruowana.

Elementów gry jest sporo i już od początku czułam, że dzięki nim rozgrywka będzie urozmaicona, ale też ciekawa i wciągająca. Dodatkową zaletą jest ograniczenie plastiku i większość rzeczy została wykonana z drewna, co w moich oczach podnosi ocenę tej gry jeszcze bardziej. To również wiąże się z tym, że każdy przedmiot jest po prostu porządny, trwały i nie pęknie przy pierwszej lepszej okazji, jak zwykły plastik.

Kart, które używa się podczas gry, jest naprawdę sporo. Urzekły mnie grafiki, które się na nich znalazły – są one kolorowe, przyciągają wzrok i po prostu cieszą oko. Jestem pewna, że dużo osób doceni ich piękno i dojdzie do wniosku, że wszystkie elementy gry stworzono naprawdę starannie, wszystko zostało dobrze przemyślane i dzięki rozgrywka jest tak ciekawa.

Osobiście kilka razy miałam okazję powtórzyć rozgrywkę i muszę przyznać, że nie znudziła mi się. Początkowo i tak musiałam poznać w praktyce zasady gry, więc kilka razy gubiłam się, często musiałam oczywiście sprawdzać, co dalej. Jednak dość szybko udało mi się opanować i nauczyć resztę graczy tego, co mają robić. Wszyscy bawiliśmy się świetnie, chociaż przedział wiekowy był różnorodny, to każdy oddał się grze w pełni. Śmiało mogę uznać, że jest ona jedną z lepszych, jakie miałam okazję dostać i nie wątpię, że jeszcze będę do niej wielokrotnie wracać!

,,Obrazki” to gra, która spełniła moje oczekiwania i zaskoczyła mnie głównie materiałami, z których wykonano elementy gry. Ograniczony plastik jest wielką zaletą, to alternatywa dobra dla środowiska, ale również dla samego posiadacza gry – przecież wiadomo, że drewno jest znacznie bardziej trwalsze. Rozgrywka okazała się ciekawa, monotonię można przerwać dzięki wielu wariantom opisanym w instrukcji. Bez wątpienia polecam!


Ocena: 10/10

Za możliwość zapoznania się z grą dziękuję Rebel



Patrycja

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz