‘’Terra. Jak dobrze znasz świat?” – Friedemann Friese

 

Zainteresowałam się tą grą, ponieważ ma w sobie sporo geograficznych wątków. Może i nie jestem specjalistką w tej dziedzinie, ale uwielbiam mapę – tak po prostu. Interesują mnie też różne ciekawostki przyrodnicze, oglądam również sporo filmów, które pozwalają mi poznawać świat, jakiego nie miałam okazji widzieć do tej pory. Połączenie gry ze zdobywaniem wiedzy to bez wątpienia coś, co uwielbiam, więc nie mogłam przejść obojętnie obok ,,Terry”.

Liczba graczy: 2-6

Wiek: 10+

Czas gry: 45 minut

Elementy gry:

- plansza,

- 150 kart o czterech poziomach trudności,

- 1 pudełko na karty,

- 36 kilkukolorowych znaczników.

Zacznę od instrukcji, która jest oczywiście dokładna i świetnie wyjaśnia wszystkie aspekty gry. Zaletą wykonanie graficzne, dzięki niemu znacznie prościej przyswaja się wiedzę konieczną, aby rozgrywka była zrozumiała od samego początku do samego końca. Jestem dorosła, więc dla mnie zrozumienie zasad było naprawdę proste, jednak młodszym osobom można włączyć video instrukcję  - znajduje się ona na youtube lub na stronie wydawnictwa. To duże ułatwienie!

Sama gra została zapakowana w duże pudełko, które jest bardzo solidne i trwałe. Największe wrażenie robi jednak plansza z mapą świata oraz osią czasu. Jest ona ogromna, a dzięki temu każdy szczegół jest widoczny. Jest ona gruba, sztywna i same grafiki są kolorowe, żywe i zachęcające. To oczywiście tyczy się również samej ilustracji z pudełka.

Zaletą jest oczywiście duża ilość kart z czteroma poziomami trudności. Dzięki temu można wybrać ten, który sprawdzi się najlepiej w całej grupie. Są one ciekawe, połączenie ilustracji z tekstem sprawia, że łatwiej jest z nimi obcować. Stanowią ważną część tej gry, więc muszą intrygować i zachęcać, jeśli o mnie chodzi, to jestem usatysfakcjonowana. Grałam z kuzynką i ona również wypowiadała się bardzo pozytywnie.

Cieszę się, że w zabawie może uczestniczyć aż sześć osób, ponieważ można grać z rodziną, przyjaciółmi i tak dalej. Jest na pewno świetną alternatywą, bo spędzanie czasu przy grach komputerowych to właściwie codzienność. Warto czasem zmienić przyzwyczajenia i wprowadzić coś ciekawego do repertuaru rozrywek.

Oczywiście całość jest mocno pouczająca, ale to nie jest nic nudnego! Na kartach pojawiają się różne ciekawostki, które nawet dla mnie okazały się nowością. Dzięki temu naprawdę wkręciłam się w granie i co ciekawe, nadal się nie znudziłam i jestem pewna, że jeszcze wiele razy będę spędzać wolny czas z tym produktem. Ilość kart i wariantów rozgrywki  sprawia, że można znacznie dłużej cieszyć się grą, a to jest wielka zaleta! Obecnie coraz więcej gier jest konstruowanych właśnie w ten sposób, a to sprawia, że dobrze wydajemy pieniądze.

Całość zrobiła na mnie naprawdę duże wrażenie i właśnie takie gry uwielbiam! Ta jest doskonale wykonana, wielka plansza z mapą świata po prostu mnie zachwyciła! Ilość elementów jest stosunkowo niewielka, jednak ich różnorodność sprawia, że rozgrywka jest ciekawa, może być długa, a już na pewno jest nieprzewidywalna. Granie w kilka osób bez wątpienia jest świetną zabawą, ale też możliwością do wspólnego poznawania całej masy ciekawostek ze świata. Naprawdę nie wstydziłabym podarować takiej gry komuś w prezencie! Jest genialna, wciągająca i może zaangażować wiele osób, a spędzanie wspólnego czasu jest bardzo ważne w obecnych czasach.


Ocena: 10/10

Za możliwość zapoznania się z grą dziękuję Egmont



Patrycja

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz