‘’W zamknięciu” – Kate Simants

 

Dramatycznie potrzebowałam jakiegoś dobrego i trzymającego w napięciu thrillera. Przeszukałam swoje stosy hańby i wybrałam coś, co rzeczywiście mogło mi się spodobać. Dodatkowo miałam ochotę na coś z psychologią w tle, ponieważ uwielbiam właśnie takie powieści. Jednak nie wszyscy autorzy potrafią odpowiednio wykorzystać potencjał swojej książki przez swoją niewiedzę lub słabe przygotowanie do pisania na dany temat.

Ellie jest nastolatką, która z pozoru wiedzie zwyczajne życie – ma dobre relacje z matką, jest zakochana, ale boryka się również z ciężką chorobą. Dziewczyna staje się agresywna i nie potrafi kontrolować własnego ciała oraz swoich czynów. Jej matka stara się łagodzić objawy córki i pilnować, aby nie rzucała się w oczy osobom, które mogą jej zagrozić. Jednak nie zawsze jej się to udaje, ponieważ pewnego dnia Ellie budzi się przerażona i wie, że coś złego się stało. Okazuje się, że jej chłopak zaginął, a ona na swoim ciele ma rany i nie ma pojęcia, jak się ich nabawiła. Czy Ellie mogła nieświadomie zrobić krzywdę swojemu ukochanemu?

Od razu muszę wspomnieć, że w powieści tej pojawia się fantastyczny wątek psychologiczny! Autorka sięgnęła po trudny temat, ale ewidentnie wiedziała, jak ma to ugryźć. Cała fabuła jest oparta właśnie na problemach Ellie, która zmaga się z swego rodzaju rozdwojeniem jaźni i ma swoje alter ego. Oczywiście ostatecznie ten element został rozwinięty na późniejszym etapie książki i byłam po wielkim wrażeniem pomysłowości autorki i tak wielkiego zamieszania w fabule. Całość jednak okazała się logiczna i wszystkie elementy ostatecznie zlepiły się w jedną całość.

Wciągnęłam się w tę historię już od pierwszych stron. Po prostu wiedziałam, że nie zawiodę się na tej książce i jestem pod wielkim wrażeniem całokształtu. Zaletą bez wątpienia jest stworzenie dwóch mocnych i charakternych bohaterów, którzy odegrali ogromną rolę w tej fabule. Autorka poświęciła rozdziały Ellie, odnosiła się do elementów jej codzienności i pokazywała drogę, którą przebyła do poznania prawdy o sobie. Dużą rolę odegrał również policjant zajmujący się sprawą zaginięcia jej chłopaka i jemu również poświęcono naprawdę sporo miejsca. Dzięki temu czytelnik miał możliwość poznać dwie osobowości i to dogłębnie.

Autorka nie szczędzi opisów, ale to nie sprawia, że fabuła jest rozwlekła i nudna. Jest wręcz przeciwnie, każdy rozdział przynosi nowe informacji, ciągle coś się dzieje, autorka lawiruje między bohaterami, miejscami i stara się rzeczywiście wprowadzić wiele pozytywnego zamieszania.

Nie jest to książka przewidywalna, chociaż momentami myślałam, że udało mi się rozszyfrować pewne wątki. To było jednak tylko mylne wrażenie i ostatecznie autorka naprawdę mocno mnie zaskoczyła. Z pewnością zaletą jest wprowadzenie wątku związanego z wojną w Bośni. Został on naprawdę dobrze wpasowany w fabułę i chociaż jest stosunkowo krótki, to odgrywa wielką rolę w ostatecznym rozwiązaniu.

Zakończenie mnie nie zawiodło, ponieważ jest jednocześnie mocne, ale też pozytywne i zamyka wszystkie wątki.

,,W zamknięciu” to genialna książka i cieszę się, że na nią trafiłam. Od początku do końca trzyma w napięciu, autorka odnosi się do kilku trudnych wątków, ale bez wątpienia doskonale się przygotowała, aby opisać je w sposób odpowiedni i zgodny z prawdą. Powieść ta jest dopracowana, dobrze napisana, trzyma w napięciu i gorąco ją polecam, jeśli szukacie thrillera psychologicznego z krwi i kości.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Muza

Patrycja

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz