‘’Zwerbowana” – Patrycja Strzałkowska

 

O autorce tej miałam okazję już trochę słyszeć, znam po części jej historię związaną z życiem osobistym, ale do tej pory nie skusiłam się na żadną z jej powieści. Jedną z pierwszych miałam okazję przekartkować w księgarni i czytałam kilka opinii, nie były zachęcające. Mimo wszystko, postanowiłam dać szansę tej autorce, ponieważ zaintrygował mnie ten thriller erotyczny.

Maja Sonik pojawia się na imprezie zorganizowanej przez sławnego aktora. Rano jednak mężczyzna odnajduje młodą kobietę martwą i nie potrafi odtworzyć przebiegu wydarzeń, co wzbudza w nim obawy, że sam jest sprawcą morderstwa. Policja intensywnie szuka zabójcy, ale wszyscy podejrzani okazują się złym tropem. Co jeśli za zbrodnią stoi ktoś, kto idealnie potrafi zamienić się w ducha? Czy policji uda się złapać odpowiedni trop?

Już na samym początku miło się zaskoczyłam, ponieważ książka ta napisana jest lekkim i przyjemnym językiem. Nie jest to piękna polszczyzna, ale też nie zbiór wulgaryzmów. Oczywiście one pojawiają się w treści, ale w odpowiednich momentach i pasują do wydarzeń, nie opisują wszystkich emocji, a to dla mnie najważniejsze.

Autorka zastosowała urozmaiconą formę przekazu, ponieważ jedne rozdziały opowiadają o przeszłości. Są one pisane z perspektywy głównej bohaterki, która została zamordowana. Dzięki temu można poznać ją lepiej, ale także zobaczyć, co doprowadziło, że ktoś chciał ją zabić. Ta część z pewnością jest ciekawa, można poznać Maję i przekonać się, jaką jest osobą. Trochę irytowała mnie ta bohaterka, zbyt wiele było w niej dziecka i to takiego nieodpowiedzialnego. Jednak z drugiej strony doszłam do wniosku, że taki charakter idealnie wpisywał się w tę fabułę.

Część rozdziałów opowiadała o teraźniejszości, czyli wszystkim, co działo się po zabójstwie. Można śledzić poczynania policjantów, ale także innych bohaterów, którzy bardziej lub mniej mieszają. Rozdziały opisujące różne czasy łączą się ze sobą, są logiczne, wyjaśniają wszystko, co potrzebne. Autorka dozuje informacje z odpowiednią intensywnością, więc czytelnik nie ma okazji się zanudzić na śmierć.

Ogólnie książka ta nie jest wybitnym thrillerem, z pewnością czytałam dużo lepsze, z bardziej zagmatwaną fabułą i bardziej rozbudowane. Jednak ,,Zwerbowana” to po prostu ciekawa powieść, bez fajerwerków, ale ma w sobie dużo logiki i zagadek. Zapewne można było jeszcze bardziej skomplikować pewne elementy, ale lepiej mniej niż za dużo.

,,Zwerbowana” to thriller erotyczny, więc oczywiście w fabule ważny jest wątek związany z szeroko pojętą seksualnością. Nie jest to nachalne wtrącanie wszędzie seksu w naprawdę mocnym wydaniu. Owszem, wykreowany świat w pewnym sensie opiera się na doznaniach erotycznych, w treści jest kilka nietypowych wątków, ale autorka nie poświęca im za dużo czasu. To oczywiście jest zaletą, ponieważ seks nie zdominował tej dość krótkiej książki. On gdzieś jest, pojawia się, ale w odpowiednich momentach i mam wrażenie, że jest to takie podkreślenie ludzkich potrzeb, upodobań i spraw, które można załatwić za pomocą seksapilu.

Książka ta nie została zakończona, czytelnik nie poznaje tożsamości sprawcy i zostaje z wieloma wątpliwościami. Oczywiście przewidziana jest kontynuacja i już nawet mam kolejną część w swoich zbiorach. Na pewno wkrótce ją przeczytam i zrecenzuję, a to pozwoli mi ocenić całość tej historii, o ile zakończy się ona, jako dylogia. Na razie mam pozytywne odczucia, wszystko jest poprawne, ale w pewnym sensie zwyczajne i bez iskry. To być może zmieni się później.


Ocena: 7/10

Za możliwość przeczytania dziękuję Edipresse



Patrycja

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz