‘’Zagadka purpurowej orchidei” – Agnieszka Stelmaszyk

 

Będąc jeszcze nastolatką bardzo chętnie czytałam powieści przygodowe i to właśnie je najczęściej wybierałam w bibliotece. Niestety nie interesowały mnie ,,młodzieżowe romanse”, wolałam całkowicie inne klimaty, a już na pewno szukałam pozycji dynamicznych i wciągających. Mimo wszystko, każda książka dla młodych dorosłych powinna mieć jakiś przekaz, który ukrywać będzie się w treści.

Purpurowa orchidea stała się obiektem pożądanym przez wiele osób – miłośników przyrody, którzy pragną ją uratować oraz kolekcjonerów chcących zatrzymać kwiat tylko dla siebie. Zaczynają ginąć ludzie, którzy zajmują się ważnymi sprawami dotyczącymi klimatu, więc do akcji wkraczają członkowie Klubu Przyrodnika. Przyjaciele postanawiają rozwiązać wszystkie sprawy, które ostatnio wydarzyły się w ich otoczeniu.

W środku znajdują się czarno-białe ilustracje, które stanowią uzupełnienie treści. Są ciekawe, ale nie dominują i obrazują wydarzenia oraz samych bohaterów. Podoba mi się taka konstrukcja, wszystko jest dobrze opracowane graficznie, a dzięki temu przyjemne dla oka. Całość jest zachęcająca i to jest ogromną zaletą. Oczywiście inne elementy tej książki również są na wysokim poziomie – czcionka ułatwiająca czytanie, odpowiednio duża i z poprawnymi odstępami.

Język, który zastosowała autorka jest prosty i odpowiedni dla młodzieży. Książka jest napisana starannie, ale jednak przystępnie i oczywiście dynamicznie. Jest to historia atrakcyjna i wypełniona wydarzeniami, które tworzą fabułę – ciekawą i wypełnioną naprawdę istotnymi kwestiami.

Autorka odnosi się do przyrody i wielu mechanizmach, które ją niszczą. Zawsze jestem zachwycona, gdy czytam takie książki, ponieważ uważam, że młode osoby należy od najmłodszych lat uczyć szacunku do natury – inaczej nie uratujemy świata. W przypadku tej powieści wszystkie porady i ostrzeżenia zostały wplecione do fabuły, dzięki temu ta książka jest rozrywkowa, ale także pouczająca.

Ciekawym dodatkiem jest na pewno stworzony przez autorkę Biuletyn Przyrodniczy. Są to fragmenty stylizowane na czasopismo, pojawiają się tam kolorowe ilustracje i wiele informacji o przyrodzie. Na pewno to ciekawy dodatek wzbogacający treść. Pojawia się w nim wiele ciekawostek, nawet ja przeglądałam je z zaciekawieniem, chociaż wiele tych informacji już znam. Młoda osoba może dużo się nauczyć i poczuć chęć na poszerzenie swojej wiedzy w tym temacie.

Mi czytało się tę powieść genialnie, chociaż jestem poza jej grupą wiekową. Dla mnie to udana książka, dobrze napisana i niesamowicie ciekawa. Połączenie wątków przygodowych z naukowymi został doskonale przemyślane i dzięki temu całość ciekawi, intryguje i nie jest nudna. Autorka nie stworzyła podręcznika do biologii czy przyrody, ale zachowała odpowiednie proporcje, co było bardzo istotne.

W środku pojawiają się dodatkowo wątki lekko kryminalne i stanowią one doskonałe urozmaicenie. Nie mogę napisać o tej książce złego słowa, wszystko jest logiczne, dopasowane do siebie, fabuła została przemyślana i to mi się podoba. Dzięki temu młoda osoba podczas czytania nie poczuje się zagubiona i na pewno zrozumie wszystkie wydarzenia, co pozwoli jej zakończyć czytanie z satysfakcją, że poznała rozwiązanie wszelkich wątków.

,,Zagadka purpurowej orchidei” to świetna książka dla młodzieży. Jest ona różnorodna, ponieważ skupia w sobie wiele gatunków. Są wątki przygodowe, kryminalne oraz przyrodnicze, które podobały mi się zdecydowanie najbardziej. Całość dopełniają proste ilustracje oraz Biuletyn Przyrodniczy, który na potrzeby książki stworzyła sama autorka. To genialna książka, dopracowana w każdym aspekcie i szczerze ją polecam!


Ocena: 10/10

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Wilga



Patrycja

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz