‘’Einstein. Przeskok kwantowy” – Jordi Bayarri, Dani Seijas

 

Z tą serią miałam już styczność i poznałam chociażby komiks o Marii Skłodowskiej-Curie. Usatysfakcjonował mnie na tyle, że chciałam poznać kolejne i przekonać się, czy każda postać zostanie omówiona w sposób podobny, a może i lepszy? Zdaję sobie sprawę, że komiksy obecnie są formą naprawdę pożądaną i lubianą przez młodzież, więc coraz częściej je recenzuje. Kiedyś byłam raczej wrogo nastawiona do powieści graficznych, ale teraz mam ochotę na dorwanie jakiegoś ciekawego komiksu, który dedykowany jest dorosłym.

Istotną zaletą tej książeczki jest jej niewielki rozmiar. Format jest dość niestandardowy i na pewno oryginalny, przynajmniej mnie ucieszyła taka odmiana i innowacja. Zdaję sobie sprawę, że niektórym jednak może to przeszkadzać. Produkt ten jest oczywiście lekki, ale wykonany z dobrej jakości papieru. Śliskie strony sprawiają, że grafiki wyglądają na nich wyjątkowo korzystnie.

 Nie jest to obszerna pozycja, ale jestem zaskoczona, jak wiele informacji można w niej znaleźć. Twórcy za pomocą obrazków i kilkunastu dymkom z dialogami, przekazali najważniejsze kwestie związane z życiem Einstena oraz jego działalnością naukową. Całość naprawdę zaskakuje i to pozytywnie. Zresztą cała ta seria jest doskonale skonstruowana, spójna i stworzona w podobny sposób. Dzięki temu każdy jej bohater omówiony zostaje możliwie dokładnie.

Forma komiksowa sprawia, że całość jest bardziej przystępna i zachęcająca. Już sama okładka jest ciekawa i stanowi zapowiedź intrygującego wnętrza. Mój wzrok przyciągnęła, moja kuzynka również była zachwycona, a jej wiek pasuje idealnie do grupy docelowej tej książeczki. Miała okazję poznać Einsteina – trochę jego życia rodzinnego, ale też to, jak dokonał przełomu w nauce. O tej postaci uczy się w szkole, więc warto wiedzieć o nim coś wcześniej, zawsze to okazja, aby się wyróżnić na tle klasy.

Ilustracje oczywiście odgrywają bardzo ważną rolę i z przekonaniem mogę powiedzieć, że są naprawdę przyjemne dla oka. Kolory są dość ciemne i zgaszone, ale są smutne czy odpychające, wręcz przeciwnie.

Same obrazki ze scenami są odpowiedniej wielkości mając na względzie wydarzenia, które przedstawiają. Oczywiście same dymki również są na tyle duże, aby pomieścić tekst – nie jest on zbyt rozległy, ale stanowi dobry wstęp do przedstawianej historii. Całość czyta się płynnie, wszystko jest jasne, informacji nie brakuje i to jest dla mnie najważniejsze. Twórcy ciekawie opisali, kim jest Einstein i myślę, że historia ta zapadnie w pamięć osobie, która ją pozna. W środku pojawia się dużo fajnych faktów, nie jest to trudna pozycja, ma raczej stworzyć ogólny obraz postaci.

Na samym końcu książeczki zamieszczono biogramy osób, które były ważne w życiu Einstena. Mają one po kilka zdań, ale bez wątpienia pozwalają na głębsze poznanie określonych osób. To oczywiście nie było możliwe w tak krótkim komiksie, więc cieszę się z takiego dodatku. Dodatkowo pojawia się tam kalendarium, to też jest bez wątpienia interesujące, ponieważ pozwala na umieszczenie wydarzeń w konkretnych ramach czasowych.

,,Einstein. Przeskok kwantowy” to bez wątpienia ciekawa pozycja i jestem pewna, że dalej będę obserwować nowości z tej serii. Komiks jest krótki, treściwy, dobrze zilustrowany i dzięki temu można dowiedzieć się naprawdę sporo na temat bohatera, którym jest wybitny naukowiec. Bez wątpienia polecam!


Ocena: 10/10

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Harperkids



Patrycja

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

0 komentarze:

Prześlij komentarz