‘’Pracowite lokomotywy. Tomek i przyjaciele. Książka z otwieranymi okienkami” – Laura Green

 

To nie moja pierwsza książeczka z tej serii, jednak bez wątpienia wszystkie do tej pory wydane zasługują na uwagę. Zdaję sobie sprawę, że dzieci je uwielbiają, a już na pewno sam Tomek ma wielu swoich fanów, co dodatkowo jest zachętą, aby nabyć tę pozycję. Mnie lekko przeraża ta lokomotywa i nigdy nie przepadałam za tymi bohaterami, ale nie bez powodu ,,Tomek i przyjaciele” nadal ,,istnieje”, najwyraźniej dzieci chętnie poznają opowieści o ich losach.

Istotną zaletą jest doskonałe wykonanie, książeczka jest kartonowa, naprawdę sztywna i nie wygina się niczym plastelina. Wydaje mi się to bardzo istotne biorąc pod uwagę formę i otwierane okienka, czyli kolejną warstwę, która musiała być również stosunkowo ,,twarda”. Muszę przyznać, że same okienka dość ciężko się otwiera, zwłaszcza za pierwszym razem. Nie są one super wytrzymałe, ale gramaturą nie przypominają papieru, więc nie będę się zbyt mocno czepiać tego elementu.

 Książeczka ta jest pięknie zilustrowana i bez wątpienia odzwierciedla bohaterów znanej bajki. Grafiki są kolorowe, mają nasycone barwy i bez wątpienia przyciągają oko. Być może poziom natężenia barw i sam bajkowy styl nie są moim ulubionym, ale w tej książce można powiedzieć, że stanowią najważniejszą zaletę. Dużo się na nich dzieje, stanowią genialną i spójną całość, a dzięki temu opowiadają jakąś konkretną historię, nic nie jest przypadkowe.

Na każdej stronie pojawia się krótki tekst, który stanowi wprowadzenie, a ilustracje są po prostu rozwinięciem i pozwalają wizualizować sobie w głowie wizję twórcy. Oczywiście zdania są proste, krótkie i bez większych szczegółów, więc przekaz jest klarowny.

Na ilustracjach pojawia się naprawdę sporo różnych rzeczy/elementów, które zostały podpisane. Dzięki temu dziecko ma okazję poznawać świat i konkretny obszar tematyczny związany z motywem przewodnim ,,Tomka i przyjaciół”.

Na koniec zostawiłam oczywiście najważniejszy element, jakim są otwierane okienka. Na pewno stanowią one urozmaicenie i są czynnikiem, który zachęca do zapoznania się z tą książeczką. Podoba mi się to, że okienek jest naprawdę sporo, a nie po jednym na stronę, jak to czasem się zdarza w innych pozycjach.

Sama koncepcja na tę książeczkę została doskonale przemyślana, ponieważ otwierając okienko wagonu, pod spodem kryje się jego wnętrze. Oczywiście wszystko jest podpisane, więc doskonale wiadomo, na co patrzymy.

,,Pracowite lokomotywy. Tomek i przyjaciele. Książka z otwieranymi okienkami” to świetnie wykonana i przemyślana książeczka. Bez wątpienia jestem fanką pomysłu twórcy, a całość wypada naprawdę dobrze. Z przekonaniem mogę powiedzieć, że nie tylko miłośnicy tej bajki będą zadowoleni z tej pozycji. Każde dziecko powinno zafascynować się okienkami i możliwością poznania ciekawej historyjki. Polecam!


Ocena: 9/10

Za możliwość zapoznania się z książeczką dziękuję Harperkids



 

    Blogger Komentarze
    Facebook Komentarze

1 komentarze:

  1. W formie prezentu dla dziecka jak najbardziej! Ja w tym roku stawiam na zabawki i nawet już mam wybrane. Według mnie sylvanian families mają przepiękne produkty.

    OdpowiedzUsuń